Известие

Collapse
No announcement yet.

Търся къде се намира термопрекъсвача на релето на вентилатора на парното

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Разликата е по-скоро в производителя, а не толкова до означението.
    В този случай по цената им може да се ориентираш. Ако си ги купил по 3-5лв. за брой почти сигурно е че не са хубави.
    Голямо значение за правилната работа има и самия монтаж на транзисторите. Ако използваш оригиналните щипки дето ги притискат също е вероятно твърде бързо да прегряват и да изгарят.
    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
      Разликата е по-скоро в производителя, а не толкова до означението.
      В този случай по цената им може да се ориентираш. Ако си ги купил по 3-5лв. за брой почти сигурно е че не са хубави.
      Голямо значение за правилната работа има и самия монтаж на транзисторите. Ако използваш оригиналните щипки дето ги притискат също е вероятно твърде бързо да прегряват и да изгарят.
      Цена за която ги купих наистина беше скромна за 1,70лв. за брой , то тука в нашия град Свищов какво качество може да се намери. Поставянето със сигурен че било правилно все пак ходих радио сервиз. Но ти каза че може да е от транзисторите от къде да си намеря качествени и на каква цена трябва да са ?
      Alfa Romeo 156 2.4 JTD ''98 ( 140 k.c.)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от stif_mmm Покажи съобщение
        Цена за която ги купих наистина беше скромна за 1,70лв. за брой , то тука в нашия град Свищов какво качество може да се намери. Поставянето със сигурен че било правилно все пак ходих радио сервиз. Но ти каза че може да е от транзисторите от къде да си намеря качествени и на каква цена трябва да са ?
        Транзисторите които е по вероятно да издържат са:IRF-3205
        0888515205

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от stif_mmm Покажи съобщение
          Колеги, сегашните транзистори са марка IRFZ44N , а доколкото се сещам оргигиналните бяха IRFZ44 и се чудя има ли разлика ?
          Няма, но за да ти горят при здрав мотор и незадираща перка значи управлението им не е наред. Вземи си друго

          ---------- Post added at 17:35 ---------- Previous post was at 17:34 ----------

          Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
          Разликата е по-скоро в производителя, а не толкова до означението.
          В този случай по цената им може да се ориентираш. Ако си ги купил по 3-5лв. за брой почти сигурно е че не са хубави.
          Голямо значение за правилната работа има и самия монтаж на транзисторите. Ако използваш оригиналните щипки дето ги притискат също е вероятно твърде бързо да прегряват и да изгарят.
          Тези транзистори са евтини, не лъжи човека
          Last edited by Stranger65; d.m.y г., 17:34. Основание: грешка

          Comment


          • #20
            Е, аз когато ги ремонтирам слагам по-скъпи...
            Явно затова големите фирми вносители след имената(означенията) на транзисторите имар разширение "ориг." или "китай". То е ясно, че всички(или повечето) са от Китай, ама все пак има разлика в качеството.

            М/у другото не виждам каква ми е ползата да го лъжа колегата?... Далече ми е за да му взема аз парите за ремонт. Просто се опитвах да го насоча правилно.

            Би ли обяснил по-подробно какъв ще да е проблема в управлението, за да горят тези транзистори... виждам, че ги разбираш нещата... Аз не съм броил до сега колко такива регулатора съм ремонтирал(ама не са 3-4), не съм имал друг проблем освен крайни транзистори.
            Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 19:45.
            Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
            Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
              Е, аз когато ги ремонтирам слагам по-скъпи...
              Явно затова големите фирми вносители след имената(означенията) на транзисторите имар разширение "ориг." или "китай". То е ясно, че всички(или повечето) са от Китай, ама все пак има разлика в качеството.

              М/у другото не виждам каква ми е ползата да го лъжа колегата?... Далече ми е за да му взема аз парите за ремонт. Просто се опитвах да го насоча правилно.

              Би ли обяснил по-подробно какъв ще да е проблема в управлението, за да горят тези транзистори... виждам, че ги разбираш нещата... Аз не съм броил до сега колко такива регулатора съм ремонтирал(ама не са 3-4), не съм имал друг проблем освен крайни транзистори.
              Исках да кажа заблуждавай. Извинявам се. Тези транзистори вече са евтини и масови.
              А колкото до останалото - трябва ми схемата за да ти кажа проблема. Вентилаторът е с променливи обороти и то плавно, а не стъпаловидно. Значи управлението е импулсно евентуално

              Comment


              • #22
                За тези транзистори си в грешка, ама не виждам смисъл да те убеждавам...
                За управлението - точно "стъпаловидно" е. На 4 степени, както си е означено на врътката. Аналогово е и се променя от 1 до 4 волта на входа на регулатора. В него има драйверна схема с няколко пасивни елемента, включително "заветната" термозащита и двата полеви транзистора.
                Въпроса ми беше риторичен..

                П.П. Към колегата дето пусна темата - колкото и евтини и некачествени тези транзистори дето си монтирал, трябва да работят известно време. Най-вероятно ми се вижда да не са монтирани добре към радиатора. Имай предвид, че най-много загряват, когато електромотора работи на ниски обороти.
                Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 21:07.
                Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                  За тези транзистори си в грешка, ама не виждам смисъл да те убеждавам...
                  За управлението - точно "стъпаловидно" е. На 4 степени, както си е означено на врътката. Аналогово е и се променя от 1 до 4 волта на входа на регулатора. В него има драйверна схема с няколко пасивни елемента, включително "заветната" термозащита и двата полеви транзистора.
                  Въпроса ми беше риторичен..

                  П.П. Към колегата дето пусна темата - колкото и евтини и некачествени тези транзистори дето си монтирал, трябва да работят известно време. Най-вероятно ми се вижда да не са монтирани добре към радиатора. Имай предвид, че най-много загряват, когато електромотора работи на ниски обороти.
                  А в режим AUTO как работи? Пак на степени? И от къде ги купуваш тези транзистори по 7лв?
                  http://www.tpetrov.com/search.php?prod=IRFZ44N
                  Last edited by Stranger65; d.m.y г., 23:09. Основание: dop

                  Comment


                  • #24
                    Момци вместо да се карате (силно казано, но натам отиват нещата), просто ако сте правили въпросната процедура напишете кой модел транзистори да си купи човека.
                    А и обезателно си купи паста, която да ти сложат преди да монтират транзисторите към радиаторите, макар че в сервиза би трябвало да са направили тая процедура.
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #25
                      Нито ми е цел, нито имам интерес да убеждавам някого в каквото и да било.
                      Просто се опитах да помогна на колегата. Никой не е длъжен да се съобразява с моите съвети.
                      Аз нямам какво повече да кажа по темата, а и смятам че не е нужно.

                      П.П. Не се сдържах, ама с електронни компоненти работя от 15 години, всеки ден.... Моля те Stranger65 не ми обяснявай кое колко струва и колко е качествено. Например, купи си един евтин транзистор за развивка на монитор и го монтирай да видиш колко ще работи(ако не изгори с пускането).
                      Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 20:48.
                      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                        Нито ми е цел, нито имам интерес да убеждавам някого в каквото и да било.
                        Просто се опитах да помогна на колегата. Никой не е длъжен да се съобразява с моите съвети.
                        Аз нямам какво повече да кажа по темата, а и смятам че не е нужно.

                        П.П. Не се сдържах, ама с електронни компоненти работя от 15 години, всеки ден.... Моля те Stranger65 не ми обяснявай кое колко струва и колко е качествено. Например, купи си един евтин транзистор за развивка на монитор и го монтирай да видиш колко ще работи(ако не изгори с пускането).
                        Не се караме, нито си налагам мнението. Само ще ти подскажа - тези транзистори работят в активен режим като при усилвателите с малко по-различна функция в случая. И първо гърми единият и веднага след него другият защото управлението им е дефектирало, а не защото са куча марка. Той казва, че веднага са изгаряли, а не след малко работа. И съм сигурен, че единият е пробил, а другия е един вид изпепелен - прекъснал
                        Last edited by Stranger65; d.m.y г., 21:02. Основание: доп

                        Comment


                        • #27
                          Вгледай се внимателно в параметрите на транзисторите и тогава помисли дали могат да изгорят толкова лесно и бързо от дефектирало управление. Веднага могат да изгорят ако не покриват и 1/3 от параметрите си. Практиката доказва, че тези транзистори изгарят от продължително прегряване, обръщане на поляритета на захранването, пълно окъсяване на изхода за повече от 5-6 сек.
                          И естествено и от умора на материала де.
                          Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                          Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                          Comment


                          • #28
                            50 ампера ток издържат. Колкото и некадърно да са монтирани пак няма да прегреят. За мен проблема е в двигателя,има окъсени ламели и при определено положение на ротора не може да развърти.
                            Alfa Romeo 1.8 TS `98
                            sigpic

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
                              50 ампера ток издържат. Колкото и некадърно да са монтирани пак няма да прегреят. За мен проблема е в двигателя,има окъсени ламели и при определено положение на ротора не може да развърти.
                              Той беше написал, че двигателят върти. Значи ....

                              ---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:19 ----------

                              Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                              Вгледай се внимателно в параметрите на транзисторите и тогава помисли дали могат да изгорят толкова лесно и бързо от дефектирало управление. Веднага могат да изгорят ако не покриват и 1/3 от параметрите си. Практиката доказва, че тези транзистори изгарят от продължително прегряване, обръщане на поляритета на захранването, пълно окъсяване на изхода за повече от 5-6 сек.
                              И естествено и от умора на материала де.
                              Умора на материала????? Това не е електролитен кондензатор до радиатор поставен.
                              Накъсо издържаха само едно време лампите!!! Колега, извинявай, ама за 5 секунди има пепел и дим. Виж им малко по-подробно параметрите и по-точно импулсните

                              Comment


                              • #30

                                Чак сега разбирам, че полупроводниковите елементи са вечни...
                                Спри вече, че ставаш смешен. Че си некомпетентен отдавна го показа.
                                При кондензаторите няма умора(въпреки, че това не е точната дума), а им изтича или изсъхва електроилта.
                                Въобще не разбирам какво искаш да докажеш с този безмислен спор? И на кой? Ако заради мен си правиш труда - недей. Съдейки по постовете ти в други теми, виждам че си компетентен по всякакви въпроси. Не се принизявай до моето ниво на прост провинциален "майстор" дето му викат така щото не му знаят името.
                                Благодаря за търпението на всики дето четат темата и глупостите ми.
                                Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                                Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                                Comment

                                Working...
                                X